Pink Lady

hallo
Vaknade idag vid halv 9, så man fick sova längre än igår iallafall, även fast dom bankar och slår mer än igår.
Det är mulet ute, och vi ska åka och bada, jätteroligt..! *ironisk* Men det kan ju vara skönt ute iallafall.
Mormor och morfar kommer vid 11 tror jag.. Då går vi väl direkt till långsjön, eller om vi skulle bada nån annanstans.
Och ikväll kommer somsagt angelica och totte, inte olivia eller evita eftersom dom är hos sin pappa. Jag tänkte fälja med mamma och handla till kvällen sen. Ett tips som ni ska få som man kan ha som efterrätt och som man kan göra på grillen är det här :

Grillade frukt- och marshmallowspett
Ingridienser för 4 pers:
10 jordgubbar
2 st banan(er)
4 skivor ananas
10 stycken marschmallows
0,5 l vaniljglass
kokosflingor
flytande honung


Tillagning

1. Skiva bananerna i ganska stora bitar. Skär ananasringarna i fyra bitar. Varva frukten på grillspett med marshmallows. Grilla hastigt tills marshmallowsen fått lite färg. Servera med glass.

2. Om du vill kan du ringla honung över spettet och strö över kokosflingor.

Tips: Om du använder två träspett så halkar inte frukten omkring lika mycket


Låter väl gott? Det blir det till efterrätt ikväll. Mm, jag längtar! Det är bra om man har grillat till middag, och sen har glöd kvar.. Smart va?
Till imorn: Då blir det Grönalund med familjen, mia,leffe och victor! Det ska bli super kul! Men om man tittar på vilket väder det ska bli ser det inte lika kul ut direkt, REGN. Menmen, då är det ju inte köer iallafall, vi stannar väl och tittar på genrepet av sommarkrysset tror jag!
Nej, fan, fuck, nu börjar det regna och åska, jag ska avsluta.

Puss&Kram
Tilda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0