R.I.P Tess

Tjue !
Har precis gjort den dagliga fredags-städningen i Enzo&Yatzys bur. Inte så kul, men det blir fint när det äntligen är klart. Det var jätte trevligt på Långbro värdshus! Jag åt en risonisallad med salami, mozzarella och lite mer. Lite italienskt som jag var sugen på. Sen blev det en liten tosca-chokladkaka som lite efterrätt, mycket gott !
Vi satt där till 3 ungefär. Jätte mysigt, pratade mycket...
Ikväll så blir det grillning, sofia var inte helt säker att hon kunde komma, men man kan ju alltid hoppas, eller hur?
Annars blir det väll en lugn kväll med familjen.
Vilket SKIT väder det är ! Blåsigt, kallt och regn.. Sommar !? svar : NEJ ! Åh, det är hemskt, men om man kan lita på SMHI så kommer det bli sol till midsommar. Och hela den veckan för den delen. Både i Stockholm och i Hälsingland, där jag kommer tillbringa midsommar somsagt. Härligt ! Man får hoppas att det håller sig, eller tillochmed blir ännu varmare.

Jag kom och tänka på en dikt som jag skrev för ca 2 år sen.. Den tycker jag är rätt fin, och hyfsat stolt ;D Här är den :

Jag älskar älskar älskar dig
Från det kan ingen hindra mig
Och vad som än händer imorgon och idag
Så kommer ingen älska dig mer än jag
Och vad som än händer med världen och med mig
Så kommer jag aldrig någonsin glömma
dig

Hihi, vad tycker ni ?



Måste lägga till en sak i detta inlägg.
Ni har väl läst tidningen? Therese Johansson Rojo, mörda.? En flicka på 16 och en pojke på 17 (tror jag) sitter anhållna för mord. Flickan var svartsjuk på Therese, försökte tvinga sin pojkvän (pojken) att mörda Therese, och han gör det, HUR JÄVLA ONÖDIGT VAR DET !? Jag tycker dethär är så hemskt att det inte går att beskriva, ber mamma&pappa köpa aftonbladet varje dag för jag vill bara veta mer och mer om det här. Hur kan man vara så dum att man gör så ?! Som en krönikör i Aftonbladet sa i gårdagens tidning när pojken och flickan gömde sig i gula filtar på förhöret : " Ni kan ta av filtarna, det är verkligheten utanför, ni kommer aldrig undan"
Jag hoppas att hon får vila i frid för alltid. Jag lovar att alla tänker på dig Therese, alla förutom Pojken och Flickan som anhålls, och advokaterna såklart. Jag tänder ett ljus för dig. Och hoppas att du får det super uppe i himlen. Ditt liv skulle precis börja, 9an var slut. Balen skulle hållas 2 dagar efter, en dag efter balen skulle det bli ett sommarlov du skulle minnas förevigt, sommarlovet innan gymnasiet. Klänningen du skulle ha på balen, dina vänner...
Allt som du gjort försvinner, tack vare svartsjuka. Helt sjukt. Så tänk er för alla där ute, det kan hända vem som helst. Dårar finns överallt från små till stora. Ta hand om er själva. Det sista jag vill skriva är Therese's motto i livet. "Lev livet fullt ut"

RIP Therese Johansson Rojo, flickan som blev mördad 3 dagar innan sommarlovet.


Pussar&Kramar Tilda, ta hand om er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0