Känslan av att hoppa

Hej blogg. Flumminlägg med sofia förra inlägget, men ni fick ändå veta vad jag vann..
Igår hann jag inte skriva innan idol. Maten blev pizza från långbro, och sen blev det idol & inlåst. Inlåst, det nya programmet om unga killar som får "testa" hur det är i fängelset. Super bra program! Som sofia brukar säga: "Ungdomar nu förtiden" Men jag håller med henne. Ungdomar nu förtiden ska försöka visa sig "coola" med att röka,dricka,slåss,bli anmäld och göra skit för sig själv. Jag förstår inte meningen med det ? Vad är det som är coolt med att slåss ? Och vad är det som är kul med att slåss och göra illa andra ? Jag fattar bara inte...
Nu har jag precis vart ute med sofia ett tag efter skolan, vi gick runt lite, och sen satte vi oss och gunagde i nån park. Mys. Pappa & bröderna är nånstans på fotbollstunering och mamma sover efetrsom hon ska jobba natt, så jag är nästintill ensam hemma. Förutom mina små hamstrar då - såklart!
Sitter just nu och tittar i "Barnboks katalogen" Som brosorna fick från skolan. Såklart i ungdomsböcker delen. Hittar några favoriter som jag vill läsa. En av dom fick äran att vara rubrik idag! Jag tror att min förkylning börjar komma tillbaka, tog precis fram ett näsdukspaket. Jag pallar inte bli sjuk nu! Det blir så mycket man missar i skolan, och även om jag vill missa det, så är det inge bra alls. Nä, inge sjukdomar här inte!
Ikväll blir det bara jag & mamma vid middagsbordet, sen blir det väl Idol såklart, och sen om det e något efter.
Imorgon händer inte mycket. Ska försöka få tag i nån go vän, och sen så vill jag typ åka iväg och göra nåt, shoppa kanske, eller bio eller nåt. Skulle vara skoj. Får se hur det blir då.

Veckans outfit denna vecka ser ut 'like this' :

Det ska vara mörka färger på hösten tycker jag! Och stövlarna... mmm. dom är så snygga! Fast jag kan dock inte ha klackar eftersom jag blir längre än vad jag redan är då, och det är no good. Vantarna var jag tvungen att ha med eftersom man fryser ärslet av sig om man inte har vantar nuförtiden !

Hoppas ni tycker som jag.
Nu ska jag ringa alicebrallis.
Kraaaaaam


Kommentarer
Postat av: emma

asså vadå ungdomar nuförtiden ? Det har fan alltid varit så tror du inte att ungdomar har levt så innan eller när våra föräldrar var barn eller liknande ? Det är fan inte bara nu ? :S :p

2009-10-03 @ 22:53:29
URL: http://saruemmu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0