Kärlek

Kärlek. Vafan e det förnåt? I våran ålder är det väl någonting som man gillar när man utsätts för det, men hatar när det är över. Kärlek ska ju vara någonting fint, någonting som gör 2 lyckliga personer just lyckliga. Men kärlek är också svek och sorg. För att någon av de som har hittat kärlek inte kan hålla sig till bara en person tillexempel, man kanske tappar känslor, håller på med andra samtidigt. Och det är så dagens kärlek ser ut. Och dagens killar. Varför finns killar? Och varför ska de göra så stor smärta för oss? Behövs det äns killar? Jo, för att få barn tänker ni då.. Men vafan, kärlek är nåt skit som nån har hittat på. Det här med "du finns i mitt hjärta". Hjärtat? Hjärtat pumpar ut blod? Vafan har det med kärlek och göra? Även fast kärleken ibland kan vara det bästa som hänt en, så kan det ge smärta. Smärta som aldrig läker. Tiden läker alla sår? Släng dig i väggen. Tiden läker inte alls alla sår, men man kan komma över personer. Det måste man göra för att kunna gå vidare i livet. Men en person som man har älskat, vart kär i, på riktigt kommer alltid finnas kvar i äns hjärna, och rulla runt som en karusell. Även fast folk letar desperat efter kärlek, så kommer det inte funka. För kärlek funkar inte så, kärlek funkar så att man känner det på sig. Pirret i magen när man ser och tänker på personen, när man tänker saker som "han sa hej till mig idag.." Det är ingen myt med det. Fjärilarna i magen finns. Jag lovar dig. Det finns vissa som får uppleva relationer en hel del. Men dom som har det så, dom har inte varit kära i allihop.
Ett problem som har skadat dagens kärlek är att någon har känslor för flera... SAMTIDIGT. Vilket inte är okej i de här lägena, och det är oftast det som gör att någon av dom blir sårad. Och att såra någon är det värsta som finns, såra någons känslor, som får den att gråta, gråta sig till sömns, gråta floder för att någon lämnar en. Ensam. Det är där vännerna kommer in i bilden. Kärlek och vänner är som en kedja. Vänner är man från början. Sen kommer kärleken. Sen tar kärleken slut, och då finns vänner som stöd under den svåra perioden efter kärlekens slut. Det blir som ett kretslopp nästan.
Alla ser kärlek på sitt sätt. Men det här är från mitt sätt. En 14årings perspektiv. Vad kärlek är för dig..? Ja, det är bara du som kan svaret på.
Kärlek. Vafan e det förnåt? I våran ålder är det väl någonting som man gillar när man utsätts för det, men hatar när det är över. Kärlek ska ju vara någonting fint, någonting som gör 2 lyckliga personer just lyckliga. Men kärlek är också svek och sorg. För att någon av de som har hittat kärlek inte kan hålla sig till bara en person tillexempel, man kanske tappar känslor, håller på med andra samtidigt. Och det är så dagens kärlek ser ut. Och dagens killar. Varför finns killar? Och varför ska de göra så stor smärta för oss? Behövs det äns killar? Jo, för att få barn tänker ni då.. Men vafan, kärlek är nåt skit som nån har hittat på. Det här med "du finns i mitt hjärta". Hjärtat? Hjärtat pumpar ut blod? Vafan har det med kärlek och göra? Även fast kärleken ibland kan vara det bästa som hänt en, så kan det ge smärta. Smärta som aldrig läker. Tiden läker alla sår? Släng dig i väggen. Tiden läker inte alls alla sår, men man kan komma över personer. Det måste man göra för att kunna gå vidare i livet. Men en person som man har älskat, vart kär i, på riktigt kommer alltid finnas kvar i äns hjärna, och rulla runt som en karusell. Även fast folk letar desperat efter kärlek, så kommer det inte funka. För kärlek funkar inte så, kärlek funkar så att man känner det på sig. Pirret i magen när man ser och tänker på personen, när man tänker saker som "han sa hej till mig idag.." Det är ingen myt med det. Fjärilarna i magen finns. Jag lovar dig. Det finns vissa som får uppleva relationer en hel del. Men dom som har det så, dom har inte varit kära i allihop.
Ett problem som har skadat dagens kärlek är att någon har känslor för flera... SAMTIDIGT. Vilket inte är okej i de här lägena, och det är oftast det som gör att någon av dom blir sårad. Och att såra någon är det värsta som finns, såra någons känslor, som får den att gråta, gråta sig till sömns, gråta floder för att någon lämnar en. Ensam. Det är där vännerna kommer in i bilden. Kärlek och vänner är som en kedja. Vänner är man från början. Sen kommer kärleken. Sen tar kärleken slut, och då finns vänner som stöd under den svåra perioden efter kärlekens slut. Det blir som ett kretslopp nästan.

Alla ser kärlek på sitt sätt. Men det här är från mitt sätt. En 14årings perspektiv. Vad kärlek är för dig..? Ja, det är bara du som kan svaret på.


Kommentarer
Postat av: sara

läste hela texten , och jag håller förfan med dig , kärlek e skit ibland , just nu har jag en kille , och han har älskat mig sen 1:an men jag har aldrig visat mig , sen för två veckor sen blev de vi , och nu e jag bara rädd att de ska ta slut . : (

2010-06-14 @ 17:43:52
URL: http://ssaralouisee.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag gillar det du skrev det e fan sant "/

2010-06-21 @ 17:36:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0