Tildas Tankar ; Vegeterian?


Jag har börjat tänka på hur djur egentligen blir behandlade. Dom får leva ett skitliv, och sedan bli slaktade.. Det e fan inte okej. Och sen sitter vi och skrattar och käkar upp dom. Tänk, kycklingar som sprungit runt i hagen har vi i vår mage. (det rimmar :o) Det är så sjukt. Därför har jag börjat tänka på att bli Veg. Nu får jag skuldkänslor varenda gång jag äter kött, vilket jag gör imprensip varje dag. Jag älskar djur, och vill därför inte få såna skuldkänslor. Så jag tror jag ska testa några veckor och se hur det går. Jag har dock bestämt mig för att jag ska vara Veg, men äta fisk & skaldjur, jag tycker inte det är lika mycket djurplågeri. Vi får väl se hur det går.

Vad tycker ni? Tycker ni att jag har rätt eller fel?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0